שנתיים וחצי אחרי הנס: נחנך המתחם המשוקם ברחוב סורוצקין

אליהו גרין No Comments on שנתיים וחצי אחרי הנס: נחנך המתחם המשוקם ברחוב סורוצקין

מתחם החניה ומגרש המשחקים שנהרס כליל בעקבות השריפה, לבש חג. לילדי השכונה המתינו מתקני ג'ימבורי, מכונות סוכר ימבמם, מתקני משחק ובלונים שקישטו את כל המתחם. ליאון: "בחסדי שמיים נמנע כאן אסון נורא, אני שמח שלילדי השכונה יש מקום לשחק. נגעתם לליבי"

צילום: ארנון בוסאני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנס והשיקום: שנתיים וחצי אחרי השריפה הקשה שפרצה בשעה 3 לפנות בוקר וכילתה שטח ציבורי נרחב ברחוב סורוצקין בירושלים, כאשר רק בנס לא היו פגיעות בנפש, ברחוב סורוצקין חגגו אתמול (חמישי) בטקס מיוחד וחגיגי יחד עם ראש העיר ירושלים משה ליאון את הנס והשיקום. בשיאו של הטקס העניקו תושבי האזור לראש העיר מתנה מיוחדת כהוקרה על מסירותו לשיקום ושיפוץ האזור.

צילום: ארנון בוסאני

ארנון בוסאני

כזכור, בחודש כסלו תשפ"א בשעה 3 לפנות בוקר, פרצה שריפת ענק במתחם חניה תת קרקעי ברחוב סורוצקין בירושלים. במאמצי חילוץ כנגד השעון, הצליחו בס"ד כוחות הביטחון וההצלה לחלץ מהמבנים הסמוכים 132 משפחות ולמעלה מ-500 נפש כולל ילדים קטנים. 

הנזקים שנגרמו למתחם היו קשים ביותר, והוא נסגר בצו מהנדס בעקבות היחלשות היסודות. המתחם המסוכן ביותר היה החניון והתקרה שמעליו, ששימשה למגרש משחקים ואזור גישה לבניינים הסמוכים. 

בהתערבות ראש העיר משה ליאון, שהגיע למקום שעה קלה לאחר השריפה, הוחלט לשפץ את המתחם כולו, לנקות את המבנים וחדרי המדרגות מהפיח ולחזק את היסודות. הבשורה הגדולה עבור השכנים הייתה חידוש המגרש העילי ששופץ מהיסוד ונבנו בו גדרות חדשים, תאורה ועוד, וכעת הוא שוב הפך למרכז השכונתי התוסס של האזור.

בטקס שנערך היום השתתפו רבני השכונה, הגאון רבי פנחס הלוי הורביץ, הגאון רבי צבי פרצוביץ מראשי ישיבת מיר, נציגי התושבים, ומאות מילדי האזור ונציגי חברות הבניה שהיו מעורבות בשיקום המתחם. את הטקס הנחה הרב יעקב פויכטונגר.

ראש העיר פתח בברכה "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה!" ותיאר את הנס הגדול של תושבי השכונה, כאשר האירוע היה יכול להסתיים באסון נורא ל"ע. "בעקבות השריפה המקום הזה, שהוא הלב של השכונה, הושבת" אמר ראש העיר. "סיפרתם לי שהמקום הזה לא משמש רק כמעבר לבניינים, אלא משמש בפועל כמגרש המשחקים של ילדי האזור, וכמוקד הבילוי המרכזי לאמהות ולילדים מידי יום. למרות שמדובר במתחם פנימי, הוריתי באופן חריג שהעירייה תממן את שיפוץ המתחם כולו. הדבר הצריך יצירתיות רבה ובעיקר "חכמת לב". וניגשנו למשימה הזו בלב פתוח ובנפש חפצה".

"היום שנתיים וחצי אחרי, אני שמח לראות את הגדרות החדשות, את הבניינים הנקיים, את הרחבה הישרה, ואת הילדים המשחקים בחצרות כביטוי מוחשי לנבואת הנשיא זכריה "וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ".

באירוע נשאו דברים רב השכונה הרב פנחס הלוי הורביץ והרב שניצר, מרבני השכונה, ששיבחו את ראש העיר על הלווי שסיפק לאורך כל הדרך ועל הדאגה שלו לכל פרט על מנת שהפרויקט יסתיים בצורה הטובה ביותר.



0 תגובות